woensdag 25 juni 2014

Aruba, Jamaica…..

Na een wat onrustige nacht waarin we wel geslapen hebben maar ook regelmatig even wakker waren gaan we om 8 uur richting dinner car voor het ontbijt. Ondanks dat er ook genoeg jonge mensen met
de trein reizen, worden wij weer bij twee ouderen aan tafel gezet. Deze ouderen waren meer 70 plus dus toch iets jonger dan die van gisteren. En dit keer heb ik ook niemand aan het huilen gemaakt. We kiezen voor het continental breakfast (ontbijt is ook inbegrepen) wat bestaat uit cereals met melk, yoghurt, fruit, een croissant, sap en koffie of thee. Een hele hap dus we hebben ook gelijk geluncht.

Gezellig aan het ontbijt

Sinds we uit Washington vertrokken zijn heeft de trein steeds meer vertraging opgelopen. We zitten nu totaal op 1 uur en 45 minuten vertraging. Gelukkig waren we daar op voorbereid want op internet werd er volop voor gewaarschuwd. Met zulke afstanden is wat vertraging ook wel te verwachten. De stations stellen hier in Amerika niet zo veel voor. Soms staan we zelfs midden op een kruising stil omdat het perron blijkbaar te kort is of aan de andere kant van de weg doorloopt. Pas in Florida als we in de buurt van Orlando komen worden de stations mooier maar ze blijven klein. Als we in Orlando aankomen is het nog 25 minuten naar Kissimmee. In Orlando staan we iets minder lang stil dan gepland waardoor we nog zo'n 20 minuten inlopen op de vertraging.

Orlando Station

Kissimmee Station
In Kissimmee stappen we uit de trein en zien we direct een man met een bordje taxi rondlopen. Ik zeg dat we eerst onze bagage nog moeten ophalen. De taxi-man wijst ons waar de bagage opgehaald moet worden en blijft op ons wachten. De koffers gaan van trein naar taxi en ook wij nemen plaats in het busje. Het busje was ooit, heel lang geleden nieuw. Gelukkig was het wel voorzien van arko (alle ramen kunnen open) want de temperatuur in Kissimmee is hoog, heel hoog. Met open ramen en 40 graden celcius rijden we al snel onder de Disney World poort door.

Disney World!

Wij en de koffers worden bij het Caribbean Beach resort afgezet. Inchecken had ik een paar weken geleden al online gedaan dus de papieren lagen al klaar. Ook onze magic bands worden netjes in een doos overhandigd.

Magic Bands bij de incheck balie van het hotel
Onze kamer met kingbed is te vinden in Aruba gebouw 54, 2nd floor #49. Een grote hoekkamer die er netjes uitziet.

Onze kamer voor de komende tijd

We zetten onze spullen neer en maken ons klaar om gelijk naar Animal Kingdom te gaan. Let the fun begin!

Guidemap die we altijd meenemen maar nooit (meer) gebruiken
We moeten wel een beetje wennen aan het weer want het is echt bloedheet. De snelheid gaat op sloom en in de winkels zoeken we regelmatig verkoeling. De fastpassen voor vandaag had ik weken geleden al vastgelegd op My Disney Experience. De eerste was oorspronkelijk voor 14:00-15:00 maar dat gaan we vanwege de vertraagde trein waarschijnlijk niet halen dus die heb ik in het hotel gelijk naar de avond verplaats. Als eerste hebben we nu een fastpass voor Dinosaur tussen 15:10 en 16:10. Om precies 15:10 houden we onze magic band bij het poortje van de fastpass ingang en zien we Mickey groen worden, we mogen naar binnen.

Even een dino halen

Donald is bezig met een fotosessie in de buurt van de dino's. We zetten Donald eens op een andere manier op de foto!

Donald's behind
We slenteren van Dinoland richting Afrika en schrikken van ons spiegelbeeld. Voor de vakantie waren we beide 10 kilo afgevallen en daar is na een uurtje WDW al weinig meer van te zien.

Niet helemaal waarheidsgetrouw misschien...

Where to now?
Om 16:10 mogen we in de fastpass rij voor Kilimanjaro Safari's. Ook hier werkt de magic band weer prima en binnen no time zitten we in de safari-bus. De dieren zijn opvallend aanwezig en actief in de hitte.

Bonte bok

Wat waren dit ook al weer?

Na de safari lopen we de Pangani Forest Trail. Ook hier zijn allerlei beestjes te zien.

Hippo en visjes

Gorilla
Om 18:35 worden we verwacht in het Tusker House voor het diner.

Buffet in het Tusker House in Harambe village
Het Tusker House biedt een uitgebreid buffet met heel veel keuze voor vegetariërs. Op de markt staan allerlei kramen waar lekkers te krijgen is. Aangezien we de lunch hebben overgeslagen (vanwege een wat uitgebreid ontbijt), is de trek nu wel echt aanwezig. We scheppen veel van al het heerlijks op.

Couscous, hummous, salade, quinoa, zalm: mmmmm!

Salades

En nog rijst, samosa's met chutney, rijst en gebakken banaan.

Rijst enzo
Dit is mijn bordje met toet. Die van Margriet was wat bescheidener maar ik ben nu eenmaal dol op toetjes en zoetjes.
Toeterdetoet
 Met volle maag lopen we richting uitgang langs het nieuwe theater van de Lion King show. We hebben nog fastpassen voor Expedition Everest (de achtbaan) maar die laten we dit keer schieten.

Theater van de Lion King show
De bus naar het Caribbean Beach resort staat al klaar en we kunnen zo instappen. Voordat we terug gaan naar onze kamer lopen we langs de foodcourt om onze refill muggen op te halen die inclusief zijn bij het dining plan. Op de route van de foodcourt naar onze kamer zien we een moeder en dochter naar een schildpad kijken die aan de kant van het looppad zit. De schildpad blijkt net eieren gelegd te hebben en is die nu aan het begraven. Dat is wel heel bijzonder om live te zien op een Disney Resort.

Schildpad begraaft eieren (links is nog een ei te zien)

Op de kamer horen we als het donker is geworden de knallen van het vuurwerk in een van de parken. Als we buiten gaan kijken of het ook zichtbaar is, zien we uit een boom een vogel vliegen naar de stam van een andere boom. Aangekomen op de stam van de andere boom blijkt de vogel een eekhoorn te zijn. We zagen dus een vliegende eekhoorn (Ja die bestaan, google maar eens.)! Ben benieuwd wat voor bijzondere natuur we nog meer tegen gaan komen op dit resort.

Nu is het tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we in ieder geval naar de Studio's want in de avond hebben we daar een reservering bij Mama Melrose Restaurant.

1. Wat bijzonder dat jullie met de trein zijn gaan reizen.....ik heb al heel wat blogs gelezen maar dit is nieuw. Ik moest wel lachen om je verhaal van de 1e avond, dat had mij dus ook kunnen gebeuren :). De kamer zal wel mega groot aanvoelen na 2 dagen in de treincoupé, geniet er maar lekker van!!
    Have Fun!!

2. Het station van Orlando ziet er zo te zien best wel leuk uit van buiten.
    Wat een eten bij het Tusker House!!wow
    Bijzonder de schildpad, heel apart om zo,n dier live eieren te zien leggen.

3. Leuk uitgebreid verslag van jullie treinreis, maar wat een reis zeg en dat het dan ook zo enorm schudt, dat had ik nooit verwacht.
    Jullie hebben lekker veel gedaan in Washington en nu heerlijk genieten in Orlando. Wat zullen jullie lekker geslapen hebben vannacht in die heerlijk ruime kamer. Heel veel plezier .